5 Kasım 2021 Cuma

İspanyolcada kaç kelime var

İspanyolcada kaç kelime var bunun cevabını kimse size net bir şekilde veremez. Belki binlerce, belki de 1 milyondan fazla kelime olabilir. Eğer amacınız bu dili öğrenmek ve akıcı bir şekilde konuşabilmek ise; kaç kelime olduğunu araştırmak yerine en çok kullanılan kelimelere odaklanmanızı öneririm.

Gündelik hayatta sıkça kullanılan kelimeler bellidir. Bu kelimeleri öğrendiğinizde siz de gündelik hayatta çok rahat bir şekilde İspanyolca cümleler kurabilir ve duyduğunuz cümleleri de anlayabilirsiniz.

İspanyolca gündelik hayatta kullanılan ilk 100 kelime çok işinize yarayacaktır. Dilerseniz birkaç kelimeyi, örnek cümleler ile ele alalım.

Escuchar (dinlemek)

Te escucho.
(Seni dinliyorum.)

Lee el libro, te escucharé.
(Kitabı oku, ben seni dinleyeceğim.)

Estoy aqui para escucharte.
(Seni dinlemek için buradayım.)

La casa (Ev)

Voy a la casa.
(Eve gidiyorum.)

María me espera en la casa.
(Maria beni evde bekliyor.)

Finalmente (sonunda)

Finalmente te encontré.
(Sonunda seni buldum.)

Ella finalmente verá esta película.
(O, sonunda bu filmi izleyecek.)

Tener (Sahip olmak)

Tengo muchos amigos pero tu eres especial.
(Birçok arkadaşım var ama sen özelsin.)

0 comments:

Yorum Gönder

Konu ile ilgili anlamadığınız yerler varsa, aşağıdaki yorum kısmından sorunuzu sorabilirsiniz.